30 päivän vaihto- ja palautusoikeus

Vastaanotettuasi tilauksesi, sinulla on 30 vrk aikaa ilmoittaa palauttavasi, tai vaihtavasi tuotteen eri kokoiseen tai väriseen. Palautusoikeus koskee kaikkia verkkokaupan tuotteita, myös tarjoustuotteita.

Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja jälleenmyyntikelpoinen. Asiakas vastaa tuotteen arvon alentumisesta. Jos tuotetta on käytetty, tai muutoin asiakkaan toimesta tuote on muuttunut jälleenmyyntikelvottomaksi, kuluttaja vastaa tuotteesta koko sen arvolla. Tuote on palautettava alkuperäisessä tuotepakkauksessaan. Mukaan tulee liittää myös kopio tilausvahvistuksesta tai kuitista.

Ilmoitus palautuksesta

Voit ilmoittaa palautuksesta meille etukäteen, jolloin tiedämme odottaa palautustasi. Ilmoitus tehdään sähköpostilla (verkkokauppa@partioaitta.fi) tai sivuillamme www.partioaitta.fi/asiakaspalvelu

Ilmainen asiakaspalautus Postin toimipisteestä tai asiamiespostista

Jos päädyt palauttamaan tuotteen, kyseessä on kaupan purku. Tällöin tavaran palautettuasi Partioaitta maksaa takaisin sinulle maksamasi kauppahinnan sekä mahdolliset alkuperäisen tilauksen posti- ja käsittelykulut. Jos palautettava lähetys painaa yli 2 kg (paketti), vie se postiin. Postissa voit asioida suoraan tiskillä, jossa voit pyytää palautusta Partioaitalle ja pakettikortti tulostetaan tämän mukaan, ilman että sinun täytyy täyttää osoitekorttia. Vaihtoehtoisesti voit myös täyttää postissa Asiakaspalautus 14 -osoitekortin. Palauttaessasi saat kuitin kuljetettavaksi jättämästäsi lähetyksestä. Palautuksen syytä ei tarvitse perustella. Palautus on ilmainen.

Ilmainen asiakaspalautus Postin pakettiautomaatista

Voit palauttaa pakettiautomaatista noutamasi paketin 14 vrk:n kuluessa lähetyksen noutamisesta. Voit palauttaa lähetyksen mihin tahansa Pakettiautomaattiin samalla koodilla, kuin millä olet sen noutanut. Voit myös palauttaa lähetyksen mihin tahansa Postiin. Jos paketin palautusaika on mennyt umpeen, palautus on tehtävä Postin toimipisteessä tai asiamiespostissa.

Palautus myymälään

Voit palauttaa ostamasi tuotteen myös mihin tahansa myymäläämme. Myös tässä tapauksessa voit ilmoittaa meille etukäteen palautuksesta. Myymälässämme hyvitys maksetaan takaisin samaa maksutapaa käyttäen millä alkuperäinen tilaus on maksettu. Kortilla maksettu tilaus hyvitetään takaisin kortillesi. Ota mukaasi sähköpostiisi tullut tilausvahvistus, jotta voimme varmistua, että hyvitys maksetaan takaisin samalle kortille millä tilaus on maksettu.

Käteisellä emme valitettavasti voi hyvittää yli 100 euron palautuksia. Jos olet maksanut tilauksen verkkopankilla, maksamme hyvityksen pankkitilillesi, jolloin rahat on sinulla parin pankkipäivän sisällä. Kassalla saat kuitin palautuksesta. Klarnalla tehdyistä tilauksista saat Klarnalta sähköpostitse ilmoituksen hyvityksestä.

Reklamaatiot ja takuupalautukset

Valitettavasti aina silloin tällöin käy, että laadukkaissakin tuotteissa on virheitä. Useimmilla toimittamillamme tuotteilla on valmistajan myöntämä takuu, usein vuoden takuu, joissakin tuotteissa pidempi. Takuu on valmistajan myöntämä vapaaehtoinen ja ylimääräinen etu kuluttajalle. Takuu ei rajoita kuluttajansuojalain mukaista myyjän vastuuta, jos tuotteessa on virhe.

Kuitti ostoksesta helpottaa ja nopeuttaa virheilmoituksen käsittelyä. Jos tuotteessa on virhe, siitä voi valittaa myyjälle ilman kuittiakin. Valitusoikeus ei ole sidoksissa kuittiin, mutta kohtuullisessa mittakaavassa ostoajankohta ja -paikka on kyettävä esim. tiliotteesta tai muuten tarvittaessa esittämään.

Takuuasiat, ja virheilmoitukset käsitellään aina yksilöllisesti. Pelkkä valokuva virheestä, tai suullinen selostus virheestä harvoin korvaa virheellisen tuotteen näkemistä luonnossa.

Tästä syystä ota ainakin epäselvissä tapauksissa aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse: 044 4027 714, tai sähköpostitse verkkokauppa@partioaitta.fi. Saat ohjeet, miten edetä.

Selvissä tapauksissa voit käyttää Postin asiakaspalautuspalvelua, mistä enemmän alla.

Takuukysymyksissä ja virheellisiksi ilmoitetuissa tuotteissa ensisijaisesti korjataan virheellinen tuote. Mikäli korjaaminen ei ole mahdollista, asiakkaalla on mahdollisuus saada uusi tuote tilalle, tai viime kädessä perua kauppa. Pääsääntöisesti vialliset tuotteet lähetetään edelleen maahantuojalle, tai valmistajalle arvioitavaksi tai lausunnon antamiseksi. Edellä mainitusta syystä takuuasioiden käsittely saattaa kestää noin 2-3 viikkoa.

Jos palautat tuotteet:

  • Pakkaa tuote alkuperäiseen pakkaukseen ja kaikki tuotteeseen kiinnitetyt laput paikoillaan
  • Liitä mukaan myös kopio ostokuitista, lähetysluettelosta tai tilausvahvistuksesta
  • Voit ilmoittaa palautuksesta sähköpostitse: verkkokauppa@partioaitta.fi tai sivuillamme www.partioaitta.fi/asiakaspalvelu
  • Postitoimipaikoista saat asiakaspalautuskortin
  • Liitä mukaan tilinumerosi, jos maksoit tilauksen verkkopankilla tai lahjakortilla
  • Voit myös vaihtaa tuotteen eriväriseen tai kokoiseen. Ilmoita minkä tuotteen, värin ja koon haluat tilalle
  • Lähetä paketti asianmukaisesti ja hyvin pakattuna osoitteeseen:

Partioaitta Oy 

ASIAKASPALAUTUS, SOP.NRO 612002 

Kirkkokatu 4, 90100 Oulu