Verkkokaupasta ostaminen

Kuinka tiedän, että Partioaitta on vastaanottanut tilaukseni?

Tehtyäsi ja maksettuasi tilauksen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Se on vahvistusviesti, että olemme vastaanottaneet tilauksesi.

Kuinka voin peruuttaa tilaukseni?

Et voi itse peruuttaa tilaustasi vaan sinun on otettava yhteys asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse. Jos tilauksesi on jo ehditty toimittaa, on sinun siinä tapauksessa palautettava paketti takaisin meille. Palautus on ilmainen käyttämällä Postin sopimusnumeroamme 612002.

Voinko valita toimituksen eri osoitteeseen kuin omaani?

Kassalla voit valita eri toimitusosoitteen kuin omasi niin halutessasi. Tässä tapauksessa Klarnan maksuvaihtoehdot eivät ole käytettävissä. Voit tallentaa omiin tietoihisi useamman osoitteen, esim. kotiosoitteen ja kesäasunnon osoitteen, jolloin kassalla voit valita haluamasi toimitusosoitteen.

Kuinka paljon ovat toimituskulut Suomessa?

Yli 150 euron tilaukset ovat rahtivapaita kaikkialle Suomeen. Alle 150 euron tilauksista postimaksu määräytyy valitun toimitustavan mukaan. Pakettiautomaatti 3,00 euroa, nouto Postista 4,90 euroa ja toimitus kotiin 8,90 euroa. Nouto myymälästä on aina ilmainen riippumatta tilauksen koosta. Tarkista mahdolliset muutokset ja kampanjahinnat Toimitusehdot-sivultamme.

Kuinka paljon ovat toimituskulut Suomen ulkopuolelle?

Suomen ulkopuolelle toimitettavat tilaukset ovat aina 25 euroa riippumatta tilauksen summasta.

Palautukset

Missä ajassa tuote täytyy palauttaa?

Partioaitalla on verkkokaupassamme ja myymälöissämme 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

Haluan palauttaa tuotteen ja saada hyvityksen, kuinka toimin?

Vastaanotettuasi tilauksesi sinulla on 30 vrk aikaa ilmoittaa palauttavasi tuotteen. Palautusoikeus koskee kaikkia verkkokaupan tuotteita, myös tarjoustuotteita. Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja jälleenmyyntikelpoinen. Tuote on palautettava alkuperäisessä tuotepakkauksessaan. Mukaan tulee liittää myös kopio tilausvahvistuksesta tai kuitista. Postitoimipaikoista saat asiakaspalautuskortin, käytä sopimusnumeroamme 612002, jolloin palautus on sinulle ilmainen. Voit palauttaa ostamasi tuotteen myös mihin tahansa myymäläämme. Vastaanotettuamme tuotteen teemme hyvityslaskun ja maksamme tuotteen ja mahdollisten toimitus- ja käsittelykulujen hinnan sinulle takaisin. Liitä mukaan tilinumerosi jos maksoit tilauksen verkkopankilla tai lahjakortilla.

Haluan muuttaa tilaustani, kuinka toimin?

Vastaanotettuasi tilauksesi sinulla on 30 vrk aikaa ilmoittaa vaihtavasi tuotteen sinulle paremmin sopivaan. Vaihto-oikeus koskee kaikkia verkkokaupan tuotteita, myös tarjoustuotteita. Vaihdettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja jälleenmyyntikelpoinen. Tuote on palautettava alkuperäisessä tuotepakkauksessaan. Mukaan tulee liittää myös kopio tilausvahvistuksesta tai kuitista. Postitoimipaikoista saat asiakaspalautuskortin, käytä sopimusnumeroamme 612002, jolloin palautus on sinulle ilmainen. Liitä mukaan myös tieto minkä tuotteen, värin ja koon haluat palautettavan tilalle. Saatuamme paketin lähetämme sinulle uuden tuotteen. Voit käydä vaihtamassa tuotteen toiseen myös missä tahansa myymälässämme. Ota mielellään ensin yhteys myymälään ja varmista, että haluamaasi tuotetta löytyy myymälästä, jolloin saat heti mukaasi uuden tuotteen.

Haluan tehdä reklamaation, kuinka toimin?

Jos sinulla on mahdollisuus käydä jossain myymälässämme, suosittelemme sitä vaihtoehtoa. Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse, jolloin neuvomme eteenpäin asiassa. Takuukysymyksissä ja virheellisiksi ilmoitetuissa tuotteissa ensisijaisesti korjataan virheellinen tuote. Mikäli korjaaminen ei ole mahdollista, asiakkaalla on mahdollisuus saada uusi tuote tilalle, tai viime kädessä perua kauppa. Pääsääntöisesti vialliset tuotteet lähetetään edelleen maahantuojalle, tai valmistajalle arvioitavaksi tai lausunnon antamiseksi. Edellä mainitusta syystä takuuasioiden käsittely saattaa kestää noin 2-3 viikkoa.

Tarvitseeko minun maksaa Klarna-lasku, jos olen tekemässä palautusta?

Jos lähetät palautettavan tuotteen pian ne saatuasi, ja vastaanotamme tuotteet ennen kuin laskun eräpäivä umpeutuu, ei sinun tarvitse maksaa laskua. Jos palautat vain osan tilauksesi tuotteista takaisin, saat Klarnalta uuden laskun, jossa on vähennetty palautettujen tuotteiden hinta.

Kuinka pian hyvitys maksetaan minulle?

Vastaanotettuamme palautuksen, maksamme hyvityksen muutaman arkipäivän sisällä. Jos hyvitys maksetaan pankkitilillle, huomioi, että pankkisiirrossa voi mennä pari päivää. Maksamme hyvitykset Handelsbankenin tililtä.

Maksaminen

Mitä maksuvaihtoehtoja verkkokaupassanne on?

Verkkopankkimaksut kaikkien suomalaisten pankkien asiakkaille, maksukortit Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro sekä Klarna Tili ja Klarna Lasku.

Minulla on lahjakortti, kuinka käytän sitä?

Kassalla sinulla on mahdollisuus käyttää lahjakorttia yhtenä maksutapana. Voit käyttää tilauksessa useampaa lahjakorttia sekä lahjakortin ja toisen maksutavan, esim. verkkopankin, yhdistelmää. Syöttämällä lahjakortin numeron, puhelinnumerosi tai sähköpostisi ja PIN-koodin, vähennetään lahjakortin arvo tilauksen loppusummasta. Et voi valita haluamaasi summaa, vaan lahjakortti käytetään aina kokonaan, jos sen arvo on pienempi kuin tilauksen loppusumma. Jos lahjakortin arvo on suurempi kuin tilauksen loppusumma, maksetaan tilaus kokonaan lahjakortilla, ja lahjakortilta vähennetään vain tilauksen loppusumman verran arvoa. Loppuosan voit käyttää myöhemmin.

Minulla on alennuskoodi, kuinka käytän sitä?

Ostoskorissa, ennen kassalle menoa, on mahdollisuus käyttää alennuskoodia. Tuotelistauksen alapuolella on linkki "Minulla on alennuskoodi", jota klikkaamalla avautuu mahdollisuus käyttää koodia.

Koska Klarna-lasku lähetetään minulle?

Lasku lähetetään sinulle sähköpostitse toimituksen yhteydessä. Saat tilauksen toimitettuamme sähköpostin, jossa on linkki Klarnan laskuun.

Toimitus

Mikä on tilauksen toimitusaika?

Normaali toimitusaika on 2-7 arkipäivää, ruuhka-aikoina kuten alennusmyyntien aikaan toimitusaika voi olla hieman pidempi. Saatavuustiedot verkkokaupassamme pitävät yleensä hyvin paikkansa. Jos kuitenkin tuote on päässyt tilapäisesti loppumaan, saattaa toimitusaika olla pidempi. Tällöin otamme yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse.

Mikä on toimitusaika Suomen ulkopuolelle?

Toimitamme kaikkiin Euroopan Unionin jäsenvaltioihin sekä Norjaan, Sveitsiin ja Islantiin. Toimituskulut Suomen ulkopuolelle ovat aina 25 euroa. Toimitusaika Suomen ulkopuolelle on 5-10 päivää.

Milloin saan tietää pakettini seurantakoodin?

Toimitettuamme paketin, saat siitä sähköpostin. Joskus voi käydä niin, että ensimmäisessä sähköpostissa ei seurantakoodia vielä ole, mutta melko pian (10-15 minuuttia) tämän jälkeen pitäisi tulla toinen sähköposti missä on myös seurantakoodi. Huomioithan, että voimme lähettää tilauksesi useammassa paketissa. Saat näistä jokaisesta erillisen sähköpostin ja seurantakoodin.

Mistä tiedän milloin pakettini on noudettavissa?

Jos valitsit toimitustavaksi Pakettiautomaatin tai noudon Postista, saat Postilta tekstiviestin, kun pakettisi on noudettavissa. Jos valitsit toimituksen kotiin, Postin kuriiri soittaa sinulle ja sopii toimitusajan. Jos valitsit nouto myymälästä, saat sähköpostin, kun tilaus on noudettavissa valitsemastasi myymälästä.

Kuinka pitkään Posti säilyttää pakettiani Postitoimipaikassa?

Postitoimipaikoissa pakettia säilytetään 14 vuorokautta. Pakettiautomaateissa säilytysaika on seitsemän vuorokautta.

Kuinka pitkään säilytämme Nouto myymälästä tilauksia myymälässämme?

Säilytämme tilauksia myymälässä 30 vuorokautta, minkä jälkeen tilaus katsotaan perutuksi ellei asiakkkaan kanssa ole sovittu toimitusajan muutoksesta.

365 Klubi

Miten ja missä voin liittyä 365 Klubiin?

Partioaitta 365 Klubiin voi liittyä Partioaitan verkkosivuilla www.partioaitta.fi. Myymälässä henkilökuntamme auttaa liittymisessä.

Onko liittyminen jäseneksi ilmaista?

Kyllä.

Saanko jäsenkortin liittyessäni?

Klubissamme ei ole jäsenkorttia. Ajokorttisi tai henkilökorttisi toimii jäsenkorttina myymälöissämme.

Mitkä ovat hyväksyttyjä henkilöllisyystodistuksia?

Ajokortti, kelakortti, passi, EU henkilökortti.

Minkä ikäinen minun tulee olla, jotta voin liittyä klubiin?

18-vuotta.

Tuleeko minulla olla suomalainen henkilötunnus, jotta voin liittyä kanta-asiakasklubiin?

Kyllä.

Onko henkilötunnuksen antaminen turvallista?

Kyllä. Emme luovuta henkilötietoja kolmansille osapuolille emmekä luovuta henkilötunnustasi EU:n tai ETA:n ulkopuolelle. Asiakasrekisteri on suojattu asianmukaisin keinoin ja pääsy on rajoitettu ennalta määritetyille henkilöille. Lue tarkemmin rekisteriselosteestamme.

Mitkä ovat pakollisia tietoja liittyessä 365 Klubiin?

Pakollisia tietoja ovat nimi, puhelinnumero, sähköposti, henkilötunnus sekä osoite jos tilaat 365-lehden.

Voiko perheenjäseniä liittää samaan jäsenyyteen?

Ei voi. Jäsenyys on henkilökohtainen.

Olen 365-lehden tilaaja, siirrynkö automaattisesti klubin jäseneksi?

Et siirry. Klubiin tulee rekisteröityä erikseen verkkosivuillamme.

Olen rekisteröitynyt jo Partioaitan verkkosivuille. Onko tämä sama asia kuin 365 Klubin jäseneksi rekisteröityminen?

Ei automaattisesti. Voit kuitenkin helposti päivittää verkkokaupan asiakastilisi klubin jäsenyydeksi verkkokaupan Oma tilini –osiossa kirjautumalla ensin sivuillemme.

Olen Partioaitan uutiskirjeen tilaaja, siirrynkö automaattisesti klubin jäseneksi?

Et siirry. Klubiin tulee rekisteröityä erikseen verkkosivuillamme.

Olen 365-lehden tilaaja. Enkö enää saa lehteä, jos en rekisteröidy 365 Klubin jäseneksi?

Vain jäsenet saavat kolme lehteä vuonna 2016. Ellet liity 365 Klubin jäseneksi, saat edelleen kaksi lehteä vuonna 2016.

Milloin lehdet ilmestyvät? Mikä lehdistä on se, jonka saavat vain klubin jäsenet?

Vuonna 2016 ensimmäinen lehti ilmestyy tuttuun tapaan maaliskuun lopussa, toinen lehti elokuun alussa ja kolmas marraskuun puolivälin jälkeen. Elokuun lehden saavat vain 365 Klubin jäsenet.

Voinko liittyä klubiin, jos en halua saada 365-lehtiä kotiini?

Kyllä voit. Klubiin liittyessäsi voit valita haluatko tilata myös 365-lehden.

Voinko rekisteröityä Partioaitan verkkokauppaan liittymättä klubiin?

Kyllä. Voit halutessasi luoda asiakastilin Partioaitan verkkokauppaan liittymättä 365 Klubiin. Voit milloin tahansa jälkeenpäin liittyä 365 Klubiin.

Tallentuvatko ostosteni kuitit tililleni 365 Klubin jäsenenä?

Kaikki jäsenenä tehdyt ostoksesi niin verkkokaupassa kuin myymälöissä näet verkkokaupassa omalla tilillä, josta niitä voi selata, esim. reklamaatiotilanteissa. Verkkokauppatilauksista näet kaikki tiedot, kuten tilaamasi tuotteet, mutta myymälässä tehdyistä ostoksista näet vain kuittinumeron, ostopäivämärän, kokonaissumman sekä myymälän missä teit ostoksen.

Tietoni ovat muuttuneet, mitä minun tulee tehdä?

Voit muokata omia tietojasi, esim. sähköposti, nimi, osoite, puhelinnumero. Tietoja pääset muokkaamaan kirjautumalla omalle tilille. Voit olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse.

En ole varma olenko jo liittynyt 365 Klubiin tai onko minulla asiakastiliä verkkokaupassa.  Miten voin tarkistaa asian?

Voit  tarkistaa oletko 365 Klubin jäsen kirjautumalla sivuillemme. Voit tilata uuden salasanan, jos olet unohtanut sen. Jos et muista käyttämääsi sähköpostiosoitetta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Mikä on ympäristöbonus ja mihin se käytetään?

Ympäristöbonus kertyy 365 Klubin jäsenten ostoista. Kertynyt ympäristöbonus käytetään kerran vuodessa kyseiselle vuodelle valittuun hyväntekeväisyyskohteeseen. Ympäristöbonuksen suuruus on 1% vuoden aikana tehtyjen ostojen kokonaissummasta.

Mistä saan tietää, paljonko ympäristöbonusta minulle on kertynyt?

Kirjautumalla sivuillemme, näet tekemäsi ostokset ja keräämäsi pisteet omalla tililläsi kohdassa ’Tilin hallinta’.

Olen jo tehnyt ostoksia ennen liittymistäni klubiin. Lasketaanko näistä ostoksista ympäristöbonusta?

Ei. Ympäristöbonuspisteet lasketaan vain siltä ajalta, kun olet ollut 365 Klubin jäsen.

Jos palautan ostamiani tuotteita, poistuvatko näistä saamani ympäristöbonuspisteet?

Kyllä.

Tuleeko minulle paljon uutiskirjeitä ja muuta markkinointipostia, jos liityn klubin jäseneksi?

Ei automaattisesti. Lähetämme markkinointiviestintää vain jos olet antanut meille siihen luvan. Uutiskirjeen ja 365-lehden voit halutessasi tilata kun rekisteröidyt tai milloin tahansa jälkeenpäin. Voit myös milloin tahansa peruuttaa uutiskirjeen tai 365-lehden tilauksen.

Mitä kautta saan tietää ajankohtaisista/uusista eduista?

Informoimme 365 Klubin jäseniä pääasiassa uutiskirjeen avulla. Tietoa löytyy myös nettisivuiltamme ja Facebookista.

Olen saanut Suomen Ladun jäsenkortilla/Suomen Partiolaisten jäsenkortilla alennusta Partioaitasta. Poistuuko tämä etu klubin myötä?

Ei poistu. Saat edelleen jäsenalennuksen. Et kuitenkaan saa jäsenalennusta 365 Klubin tarjouksista.

Voiko ostokset rekisteröidä tililleni jälkikäteen, jos olen myymälässä unohtanut ilmoittaa jäsenyydestä?

Kyllä voi. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme ja lähetä kuva kuitista.

Ovatko Klubitarjoukset voimassa sekä myymälöissä että verkkokaupassa?

Kyllä, mutta myös paikalliset edut ovat mahdollisia esim. tapahtumien ja klubi-iltojen yhteydessä.

Voinko erota klubista ja poistaa tietoni asiakasrekisteristä?

Kyllä. Ota yhteys asiakaspalveluumme.

Jos eroan, jäävätkö tietoni (henkilötunnus yms.) teille vielä säilytykseen?

Jos haluat erota klubista, laita tästä tieto asiakaspalveluun ja tietosi poistetaan asiakasrekisteristä. Pyyntö tulee tehdä joko kirjallisesti allekirjoitettuna tai sähköpostitse samasta sähköpostista, jolla olet rekisteröitynyt verkkosivuillemme ja 365 Klubiin.

Voinko erota 365 Klubista, mutta säilyttää asiakastilini?

Kyllä. Ota yhteys asiakaspalveluumme ja mainitse, että eroat vain 365 Klubista ja haluat säilyttää verkkokaupan asiakastilisi.