Tiedote 14.11.2024
Kuluttajat arvostivat Partioaitan seitsemättä kertaa toimialansa vastuullisimmaksi brändiksi Suomessa Sustainable Brand Index 2024 -kuluttajatutkimuksessa. Sustainable Brand Index listaa vuosittain parhaiten yritykset, jotka tutkimuksen mukaan mielletään parhaiten kestävän kehityksen ja vastuullisuuden hengessä toimiviksi suomalaisiksi yrityksiksi.
Partioaitta valittiin alansa vastuullisimmaksi vaatekauppojen kategoriassa ja sijoitus kaikkien brändien keskuudessa oli kymmenes. Kuluttajatutkimuksessa oli mukana 243 brändiä eri toimialoilta ja mittaukseen vastasi 12 000 suomalaista ikäryhmässä 16–75-vuotiaat.
Sustainable Brand Index™ on Pohjoismaiden laajin vastuullisuusnäkökohtiin keskittyvä bränditutkimus. Tutkimus on toteutettu vuodesta 2011 alkaen ja vuotuinen kyselytutkimus kattaa Pohjoismaiden, Baltian maiden ja Alankomaiden isoimmat ja tunnetuimmat brändit. Suomessa tutkimusta on tehty vuodesta 2013 alkaen.
Sustainable Brand Index -tutkimus pohjautuu YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin, ja siinä on otettu huomioon sekä ympäristö- että sosiaalinen vastuu.
Katso kaikki tulokset ja raportti Sustainable Brand Indexin sivuilta »Taloustutkimuksen Brändien arvostus 2024 -tutkimuksessa Partioaitta saavutti urheilu- ja vapaa-ajanliikkeiden arvostetuin brändi -sijan jo kymmenettä kertaa.
Brändien arvostus 2024 -tutkimuksessa selvitettiin 683 brändin arvostusta 15–79-vuotiaiden suomalaisten keskuudessa. Mukaan tutkimukseen pääsi vähintään 5 %:n spontaanilla tunnettuudella 80 eri tuoteryhmästä.
Lisätietoja tutkimuksesta ja listaus tutkituista yrityksistä Taloustutkimuksen sivuilta.
"Se näkyy, jos tekee" -sanonta näyttäisi pitävän paikkansa meidän kohdalla. Partioaitta on kulkenut omaa polkuaan jo kohta 100 vuotta. Missionamme on inspiroida suomalaisia viettämään enemmän aikaa luonnossa sitä kunnioittaen. Se, että meitä arvostetaan ja pidetään vastuullisena toimijana on osoitus, että työmme ei ole mennyt hukkaan. Lupaankin, että jatkamme pitkäjänteistä työtä missiomme eteen, toteaa Partioaitan toimitusjohtaja Markus Mäkinen.
Partioaitta haluaa omalla toiminnallaan edistää koko toimialan käytäntöjä entistäkin vastuullisemmaksi. Se myös ohjaa ja kannustaa ihmisiä tekemään kestävämpiä valintoja tulevaisuudessakin. Black Friday -kampanjoinnin sijaan Partioaitta kehottaa huoltamaan, korjaamaan, vuokraamaan tai hankkimaan käytettyä. Perjantaina 29.11.
2024 Partioaitta lahjoittaa kaikista ostoksista 5 % luonnonsuojeluun, lasten ja nuorten luontosuhteen vahvistamiseen sekä erityisryhmien luonnossa liikkumisen mahdollistamiseen Ympäristöbonus-keräyksen kautta.
Luonnon puolella. 365 päivää vuodessa: Lue lisää vastuullisuudesta Partioaitassa
Ympäristöbonus: Partioaitta on lahjoittanut yli 900 000 euroa hankkeisiin, joilla tuetaan ympäristönsuojelua ja luonnossa liikkumista: Lue lisää Ympäristöbonus-lahjoituksesta
Hanki harkiten: Tutustu kuluttajan valinnan paikkoihin
Vihreämpi valinta -merkki auttaa asiakasta löytämään valikoimastamme kestävämmin tuotetut tuotteet: Tutustu Vihreämpi valinta- tuotteisiin ja kriteereihin