Merkkiehdotukset

    Kategoriaehdotukset

      Hakuehdotukset

        Tuotteet

        Tiedote 18.3.2021

        Partioaitta on alansa vastuullisin brändi Suomessa!

        Partioaitta on valittu jo neljättä kertaa toimialansa vastuullisimmaksi brändiksi Suomessa Sustainable Brand Index 2021-kuluttajatutkimuksessa. Sustainable Brand Index listaa vuosittain Suomen parhaiten kestävän kehityksen ja vastuullisuuden hengessä toimivat yritykset.

        Partioaitta valittiin alansa vastuullisimmaksi vaatteiden kategoriassa ja sijoitus kaikkien brändien keskuudessa oli kahdeksastoista. Kuluttajatutkimuksessa oli mukana 212 brändiä eri toimialoilta ja mittaukseen vastasi yli 9900 suomalaista.

        ”Olemme nyt neljättä kertaa saaneet tunnustuksen, olemme nöyrästi kiitollisia tästä. Me teemme paljon hyviä tekoja, joista me emme aina kommunikoi, mutta vastuullisuus on toimintamme strateginen kärki. Rehellinen vastuullisuus on usein kallista, mutta haluamme tarjota kuluttajalle tällaisen vaihtoehdon. Olemme iloisia tästä tunnustuksesta ja on hienoa, että ihmiset arvostavat pitkäjänteistä työtämme. Seuraamme ilahtuneina, kuinka paljon vastuullisuuteen kiinnitetään huomiota ja miten kuluttajat myös vaativat sitä. Meitä tämä uusin tunnustus kannustaa jatkamaan pitkäjänteistä työtä vastuullisuuden eteen”, Partioaitan toimitusjohtaja Nina Ehrnrooth iloitsee.

        Partioaitta haluaa omalla esimerkillään edistää koko toimialan käytäntöjä entistäkin vastuullisemmaksi. Se myös ohjaa ja kannustaa ihmisiä tekemään kestävämpiä valintoja tulevaisuudessakin. Konkreettisena esimerkkinä Partioaitan ympäristövastuusta on Vihreämpi valinta -merkki, joka on kehitetty, jotta kuluttajien olisi helpompi tunnistaa ne tuotteet, joiden valmistuksessa on huomioitu eettiset ja ekologiset arvot erityisen tarkasti.

         

        Vastuullisimmat TOP 20:

        1. Valio
        2. Elovena
        3. Prisma
        4. Kotimaista
        5. S-Market
        6. VR
        7. Myllyn Paras
        8. Fazer
        9. K-Citymarket
        10. K-Supermarket
        11. Fiskars
        12. Vaasan Oy
        13. S-Ryhmä
        14. Yliopiston Apteekki
        15. K-Market
        16. Finlayson
        17. Saarioinen
        18. Partioaitta
        19. Paulig
        20. Snellman

        Katso kaikki tulokset ja raportti Sustainable Brand Indexin sivuilta »

        Mikä on Sustainable Brand Index™?

        Sustainable Brand Index™ on Pohjoismaiden laajin vastuullisuusnäkökohtiin keskittyvä bränditutkimus. Tutkimus on toteutettu vuodesta 2011 alkaen ja vuotuinen kyselytutkimus kattaa Suomen, Ruotsin, Tanskan, Norjan, Alankomaiden, Viron, Latvian ja Liettuan isoimmat ja tunnetuimmat brändit.

        Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä yleisen bränditietoisuuden perusteella. Kysely pohjautuu sosiaalisen vastuun ja ympäristövastuun osalta YK:n Global Compact -aloitteen 10 periaatteeseen.

        Tutkimukseen haastateltiin 9480 suomalaista kuluttajaa, jotka kertoivat oman näkemyksensä 195 yrityksen suoriutumisesta ympäristö- ja yhteiskuntavastuuasioissa.

        Kestävä kehitys Partioaitassa

        1 % ympäristölle. Vuonna 2020 keräsimme yli 120 000 euroa ympäristönsuojeluun. Lue uutinen »
        Tutustu Vihreämpi valinta -tuotteiden eettisiin ja ekologisiin kriteereihin »

        double-arrows-up
        Uutiskirjeen tilaaminen

        Melkein valmista. Klikkaat nyt enää vain sähköpostitse saamaasi vahvistuslinkkiä!
        Uutiskirjeen tilaaminen

        Ole hyvä ja kirjoita oikea sähköpostiosoite