Tiedote 12.4.2019
Partioaitta on valittu jälleen toimialansa vastuullisimmaksi brändiksi Suomessa Sustainable Brand Index -kuluttajatutkimuksessa. Partioaitta sai kunniamaininnan vaatteiden kategoriassa ja sijoittui kaikkien brändien keskuudessa kymmenenneksi. Kuluttajatutkimuksessa on mukana yli 170 brändiä eri toimialoilta ja mittaukseen vastasi yli 10 000 suomalaista.
”Olemme todella otettuja, että tämä tunnustus ja palaute tulee suoraan suomalaisilta kuluttajilta. Teemme pitkäjänteisesti työtä vastuullisuuden eteen ja on hienoa, että työmme jälki näkyy ja sitä arvostetaan”, Partioaitan toimitusjohtaja Nina Ehrnrooth iloitsee.
Partioaitta haluaa omalla esimerkillään edistää koko toimialan käytäntöjä entistäkin vastuullisemmaksi. Se myös ohjaa ja kannustaa ihmisiä tekemään kestävämpiä valintoja tulevaisuudessakin. Konkreettisena esimerkkinä Partioaitan ympäristövastuusta on Vihreämpi valinta -merkki, joka on kehitetty, jotta kuluttajien olisi helpompi tunnistaa ne tuotteet, joiden valmistuksessa on huomioitu eettiset ja ekologiset arvot erityisen tarkasti.
Vastuullisimmat TOP 20:
1. Valio
2. Fazer
3. S-market
4. Prisma
5. Myllyn Paras
6. VR
7. K-supermarket
8. Fiskars
9. Yliopiston Apteekki
10. Partioaitta
11. Kotimaista
12. K-Citymarket
13. K-market
14. Finlayson
15. Paulig
16. Alko
17. Vaasan
18. Sokos Hotels
19. Oululainen
20. Hackman
Katso kaikki tulokset ja raportti Sustainable Brand Indexin sivuilta »
Sustainable Brand Index™ on Pohjoismaiden laajin vastuullisuusnäkökohtiin keskittyvä bränditutkimus. Vuotuinen kyselytutkimus kattaa Suomen, Ruotsin, Tanskan, Norjan ja Alankomaiden isoimmat ja tunnetuimmat brändit.
Sustainable Brand Index™ toteutettiin Suomessa nyt kuudennen kerran. Partioaitta oli viime vuonna ensimmäistä kertaa mukana tutkimuksessa. Sustainable Brand Index™ tutkimus on perustettu Ruotsissa vuonna 2011 ja toteutettu Suomessa, Tanskassa ja Norjassa ensi kerran vuonna 2013 sekä Alankomaissa ensimmäisen kerran vuonna 2017.
Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä yleisen bränditietoisuuden perusteella. Kysely pohjautuu sosiaalisen vastuun ja ympäristövastuun osalta YK:n Global Compact -aloitteen 10 periaatteeseen.
Tämä on seitsemäs vuosi, jona bränditutkimus Sustainable Brand Index listaa Suomen parhaiten kestävän kehityksen hengessä toimivat yritykset. Tutkimukseen haastateltiin 10 300 suomalaista kuluttajaa, jotka kertoivat oman näkemyksensä 174 yrityksen suoriutumisesta ympäristö- ja yhteiskuntavastuuasioissa. Jokaista tutkimukseen valittua brändiä arvioi vähintään noin 1000 henkilöä.
1 % ympäristölle. Vuonna 2018 keräsimme yli 100 000 euroa ympäristönsuojeluun. Lue uutinen »
Tutustu Vihreämpi valinta -tuotteiden eettisiin ja ekologisiin kriteereihin »
Lue tarkemmin kestävästä kehityksestä Partioaitassa »
Suosituimmat tuotemerkit