Merkkiehdotukset

    Kategoriaehdotukset

      Hakuehdotukset

        Tuotteet

        Tiedote 21.3.2023

        Kuluttajat arvostivat Partioaitan alansa vastuullisimmaksi brändiksi Suomessa 2023

        Kuluttajat arvostivat Partioaitan kuudetta kertaa toimialansa vastuullisimmaksi brändiksi Suomessa Sustainable Brand Index 2023 -kuluttajatutkimuksessa. Sustainable Brand Index listaa vuosittain Suomen parhaiten kestävän kehityksen ja vastuullisuuden hengessä toimivat yritykset.

        Partioaitta valittiin alansa vastuullisimmaksi vaatekauppojen kategoriassa ja sijoitus kaikkien brändien keskuudessa oli kolmaskymmeneskolmas. Kuluttajatutkimuksessa oli mukana 228 brändiä eri toimialoilta ja mittaukseen vastasi 12 000 suomalaista ikäryhmässä 16–75-vuotiaat.

        ”Kuluttajien antama tunnustus alansa vastuullisimpana toimimisesta on meille merkki siitä, että olemme oikealla polulla. Olemme iloisia tästä tunnustuksesta ja on hienoa, että ihmiset arvostavat pitkäjänteistä työtämme. Kuluttajien vaatimustaso vastuullisuuden osalta kasvaa vuosi vuodelta ja haluamme vastata näihin vaatimuksiin. Meitä tämä uusin tunnustus kannustaa jatkamaan pitkäjänteistä työtä vastuullisuuden osalta", Partioaitan toimitusjohtaja Nina Ehrnrooth iloitsee.

        Partioaitta haluaa omalla esimerkillään edistää koko toimialan käytäntöjä entistäkin vastuullisemmaksi. Se myös ohjaa ja kannustaa ihmisiä tekemään kestävämpiä valintoja tulevaisuudessakin. Partioaitta on tehnyt kuluttajille valinnan paikat -polun, jonka avulla he voivat miettiä hankintojansa harkiten.

        Partioaitta lahjoittaa myös 1 %:n 365-klubilaisten ostoksista Ympäristöbonuksen kautta luonnonsuojelu- ja yhteiskuntavastuuhankkeille. Vuodesta 2016 alkaen jaettua Ympäristöbonusta on lahjoitettu yhteensä 800 000 euroa. Ympäristöbonus on konkreettinen tapa tukea ympäristönsuojelua ja luonnossa liikkumista.

        Katso kaikki tulokset ja raportti Sustainable Brand Indexin sivuilta »

        Mikä on Sustainable Brand Index™?

        Sustainable Brand Index™ on Pohjoismaiden laajin vastuullisuusnäkökohtiin keskittyvä bränditutkimus. Tutkimus on toteutettu vuodesta 2011 alkaen ja vuotuinen kyselytutkimus kattaa Pohjoismaiden, Baltian maiden ja Alankomaiden isoimmat ja tunnetuimmat brändit. Suomessa tutkimusta on tehty vuodesta 2013 alkaen.

        Sustainable Brand Index -tutkimus pohjautuu YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin, ja siinä on otettu huomioon sekä ympäristö- että sosiaalinen vastuu. Suomessa kyselyyn haastateltiin 12 000 kuluttajaa. Otos edustaa maan väestörakennetta. Tutkimus tehtiin marraskuun 2022 – helmikuun 2023 aikana. Jokaista brändiä on arvioinut vähintään tuhat kuluttajaa. Tutkimuksessa oli mukana 228 yritystä 26 toimialalta.

        Vastuullisuus Partioaitassa

        Lue lisää vastuullisuudesta Partioaitassa: Luonnon puolella. 365 päivää vuodessa.

        Hanki harkiten: Tutustu kuluttajan valinnan paikkoihin

        Partioaitta on lahjoittanut yli 800 000 euroa hankkeisiin, joissa tuetaan ympäristönsuojelua ja luonnossa liikkumista: Lue uutinen

        Vihreämpi valinta -merkki auttaa asiakasta löytämään valikoimastamme kestävämmin tuotetut tuotteet: Tutustu Vihreämpi valinta- tuotteisiin ja kriteereihin

        double-arrows-up
        Uutiskirjeen tilaaminen

        Melkein valmista. Klikkaat nyt enää vain sähköpostitse saamaasi vahvistuslinkkiä!
        Uutiskirjeen tilaaminen

        Ole hyvä ja kirjoita oikea sähköpostiosoite