Merkkiehdotukset

    Kategoriaehdotukset

      Hakuehdotukset

        Tuotteet

        Tiedote 24.3.2020

        Partioaitta on alansa vastuullisin brändi Suomessa!

        Partioaitta on valittu kolmatta kertaa toimialansa vastuullisimmaksi brändiksi Suomessa Sustainable Brand Index -kuluttajatutkimuksessa. Sustainable Brand Index listaa vuosittain Suomen parhaiten kestävän kehityksen hengessä toimivat yritykset.

        Partioaitta sai kunniamaininnan vaatteiden kategoriassa ja sijoittui kaikkien brändien keskuudessa neljänneksitoista. Kuluttajatutkimuksessa on mukana 195 brändiä eri toimialoilta ja mittaukseen vastasi yli 9480 suomalaista.

        ”Olemme iloisia tästä tunnustuksesta ja on hienoa, että ihmiset arvostavat pitkäjänteistä työtämme. Vastuullisuus on ollut olennainen osa Partioaitan identiteettiä ihan alusta alkaen – yli 90 vuoden ajan. Seuraamme ilahtuneina, kuinka paljon vastuullisuuteen kiinnitetään huomiota ja miten kuluttajat myös vaativat sitä. Meitä tämä uusin tunnustus kannustaa työskentelemään entistäkin kovemmin vastuullisuuden eteen”, Partioaitan toimitusjohtaja Nina Ehrnrooth iloitsee.

        Partioaitta haluaa omalla esimerkillään edistää koko toimialan käytäntöjä entistäkin vastuullisemmaksi. Se myös ohjaa ja kannustaa ihmisiä tekemään kestävämpiä valintoja tulevaisuudessakin. Konkreettisena esimerkkinä Partioaitan ympäristövastuusta on Vihreämpi valinta -merkki, joka on kehitetty, jotta kuluttajien olisi helpompi tunnistaa ne tuotteet, joiden valmistuksessa on huomioitu eettiset ja ekologiset arvot erityisen tarkasti.

        Vastuullisimmat TOP 20:

        1. Valio
        2. S-market
        3. Elovena
        4. Prisma
        5. Kotimaista
        6. VR
        7. Myllyn Paras
        8. K-supermarket
        9. Fazer
        10. Fiskars
        11 .Yliopiston Apteekki
        12. K-market
        13. Oululainen
        14. Partioaitta
        15. Finlayson
        16. S-Ryhmä
        17. iittala
        18. K-Citymarket
        19. Kesko
        20. Paulig

        Katso kaikki tulokset ja raportti Sustainable Brand Indexin sivuilta »

        Mikä on Sustainable Brand Index™?

        Sustainable Brand Index™ on Pohjoismaiden laajin vastuullisuusnäkökohtiin keskittyvä bränditutkimus. Tutkimus on toteutettu vuodesta 2011 alkaen ja vuotuinen kyselytutkimus kattaa Suomen, Ruotsin, Tanskan, Norjan, Alankomaiden, Viron, Latvian ja Liettuan isoimmat ja tunnetuimmat brändit.

        Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä yleisen bränditietoisuuden perusteella. Kysely pohjautuu sosiaalisen vastuun ja ympäristövastuun osalta YK:n Global Compact -aloitteen 10 periaatteeseen.

        Tutkimukseen haastateltiin 9480 suomalaista kuluttajaa, jotka kertoivat oman näkemyksensä 195 yrityksen suoriutumisesta ympäristö- ja yhteiskuntavastuuasioissa.

        Kestävä kehitys Partioaitassa

        1 % ympäristölle. Vuonna 2019 keräsimme yli 110 000 euroa ympäristönsuojeluun. Lue uutinen »

        Tutustu Vihreämpi valinta -tuotteiden eettisiin ja ekologisiin kriteereihin »

        Lue tarkemmin vastuullisuudesta Partioaitassa »

        double-arrows-up
        Uutiskirjeen tilaaminen

        Melkein valmista. Klikkaat nyt enää vain sähköpostitse saamaasi vahvistuslinkkiä!
        Uutiskirjeen tilaaminen

        Ole hyvä ja kirjoita oikea sähköpostiosoite