Merkkiehdotukset

    Kategoriaehdotukset

      Hakuehdotukset

        Tuotteet

        Tiedote 24.3.2022

        Partioaitta on alansa vastuullisin brändi Suomessa!

        Kuluttajat arvostivat Partioaitan jo viidettä kertaa toimialansa vastuullisimmaksi brändiksi Suomessa Sustainable Brand Index 2022 -kuluttajatutkimuksessa. Sustainable Brand Index listaa vuosittain Suomen parhaiten kestävän kehityksen ja vastuullisuuden hengessä toimivat yritykset.

        Partioaitta valittiin alansa vastuullisimmaksi vaatteiden kategoriassa ja sijoitus kaikkien brändien keskuudessa oli seitsemästoista. Kuluttajatutkimuksessa oli mukana 214 brändiä eri toimialoilta ja mittaukseen vastasi 9150 suomalaista.

        ”Olemme nyt viidettä kertaa saaneet tunnustuksen ja olemme nöyrästi kiitollisia tästä. Olemme iloisia tästä tunnustuksesta ja on hienoa, että ihmiset arvostavat pitkäjänteistä työtämme. Seuraamme ilahtuneina, kuinka paljon vastuullisuuteen kiinnitetään huomiota ja miten kuluttajat myös vaativat sitä. Meitä tämä uusin tunnustus kannustaa jatkamaan pitkäjänteistä työtä vastuullisuuden eteen”, Partioaitan toimitusjohtaja Nina Ehrnrooth iloitsee.

        Partioaitta haluaa omalla esimerkillään edistää koko toimialan käytäntöjä entistäkin vastuullisemmaksi. Se myös ohjaa ja kannustaa ihmisiä tekemään kestävämpiä valintoja tulevaisuudessakin. Konkreettisena esimerkkinä Partioaitan ympäristövastuusta on Vihreämpi valinta -merkki, joka on kehitetty, jotta kuluttajien olisi helpompi tunnistaa ne tuotteet, joiden valmistuksessa on huomioitu eettiset ja ekologiset arvot erityisen tarkasti.

        Partioaitta lahjoittaa myös 1 % 365-klubilaisten ostoksista Ympäristöbonuksen kautta luonnonsuojelu- ja yhteiskuntavastuuhankkeille. Vuodesta 2016 alkaen jaettua Ympäristöbonusta on lahjoitettu yhteensä jo 655 000 euroa. Ympäristöbonus on konkreettinen tapa tukea ympäristönsuojelua ja luonnossa liikkumista.

        Vastuullisimmat TOP 20 vuonna 2022:

        1. Elovena
        2. Valio
        3. S-Ryhmä
        4. Fiskars
        5. VR
        6. Kotimaista
        7. Myllyn Paras
        8. Fazer
        9. Prisma
        10. K-Market
        11. Kesko
        12. K-Supermarket
        13. K-CITYMARKET
        14. Yliopiston Apteekki
        15. Paulig
        16. Oululainen
        17. Partioaitta
        18. S-market
        19. Saarioinen
        20. Oatly

        Katso kaikki tulokset ja raportti Sustainable Brand Indexin sivuilta »

        Mikä on Sustainable Brand Index™?

        Sustainable Brand Index™ on Pohjoismaiden laajin vastuullisuusnäkökohtiin keskittyvä bränditutkimus. Tutkimus on toteutettu vuodesta 2011 alkaen ja vuotuinen kyselytutkimus kattaa Suomen, Ruotsin, Tanskan, Norjan, Alankomaiden, Viron, Latvian ja Liettuan isoimmat ja tunnetuimmat brändit. Sustainable Brand Index -tutkimus pohjautuu YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin, ja siinä on otettu huomioon sekä ympäristö- että sosiaalinen vastuu.

        Suomessa kyselyyn haastateltiin 9 150 kuluttajaa. Otos edustaa maan väestörakennetta. Tutkimus tehtiin marraskuun 2021 – helmikuun 2022 aikana. Jokaista brändiä on arvioinut vähintään tuhat kuluttajaa. Tutkimuksessa oli mukana 214 yritystä 26 toimialalta.

        Vastuullisuus Partioaitassa

        1 % ympäristölle. Vuonna 2021 keräsimme yli 160 000 euroa ympäristönsuojeluun. Lue uutinen »

        Tutustu Vihreämpi valinta -tuotteiden eettisiin ja ekologisiin kriteereihin »

        double-arrows-up
        Uutiskirjeen tilaaminen

        Melkein valmista. Klikkaat nyt enää vain sähköpostitse saamaasi vahvistuslinkkiä!
        Uutiskirjeen tilaaminen

        Ole hyvä ja kirjoita oikea sähköpostiosoite